Mere mat

Ny bestilling er lagt inn av supper, barer og kjeks ettersom det er blitt ebbe i beholdningen. Om en ukes tid er det ny måling, men det er som om buksa er blitt litt trangere, og noe jeg leste i den linkede nyheten fra tv2 indikerer at jeg kanskje har vært litt hard på olja. Det har gått med atskillige liter med olivenolje de siste ukene, trolig noe mer enn det burde... jeg er litegrann betenkt over akkurat det. Det er så lett å bare slomse den oppi salaten og tunfisken.

Ellers var det interessant å lese i bloggen til Maria som også var linket til fra Eurodiet-siden. Hennes erfaringer er litt annerledes enn mine ser jeg, og siden det er link derfra, blir det vel kanskje mest om vektreduksjonsprosjektet, omenn URLen ikke direkte lover det. Ulikt herværende blogg, Vedlikeholdsfri Entropi, hvor innleggene handler om alle ting som jeg får for meg å skrive om.

Det blir alltid forskjellig for alle, men vektreduksjonen har man heldigvis.

Jeg ble litt nysgjerrig på hvordan den vekten som brukes kunne regne ut vann-gehalt, bein-gehalt, fett-prosent osv., den bruker enslags elektrisk nettverksanalyss av kroppen målt opp det ene beinet og ned i det andre -- det kalles BIA, Bioelectrical Impedance Analysis. Forskjellige verdier for impedans og faseforskyvning røper mengdene av fett, fettfri masse, vann, og bein. Ganske snedig opplegg igrunn.

Comments

Popular posts from this blog

Det gikk litt varmt for seg

Gratulerer med dagen

Vårtegn