Under 100 kg

Ny måling igår -- nå er man kommet ned til 99.6 kg total-vekt. Det er bare ca 2 kg siden forrige måned, men det skal ikke lenger gå så raskt ned, så det er greit nok. Ettersom det spises mer bær og sånt nå er det ikke så rart. Forskjellige familiemedlemmer og slektninger er imponert over hvor tynn jeg har blitt, og hvordan jeg har fått det til. Jeg forteller at det har vært stor reduksjon i kullhydrater; så har diskusjonen gått med folk som vil bli av med 10 kg eller om hvordan de kan få det til, og hvorvidt man kan bytte ut varianter av ris, pasta og mel med «sunnere» varianter ... men det er fremdeles kullhydrater der selv om det kanskje også blir bedre stelt med vitaminer og mineraler.

Konseptet mitt med måltider med lite eller ingen poteter, ris, pasta, eller brød er tungt salgbart, enda tunfisk-frokosten ble demonstrert og prøvesmakt og den smakte godt (naturligvis; jeg gider da for pokkern ikke å spise vond mat?!) Men det er ikke nok at det viser seg å funke bra; det er mer som skal til for å vende vaner...

Ellers har det vært sommer og ferie og mekking av nye avløpsrør på hytta, og med noen forsøk på å bade i fjorden der ute, men disse ble kortvarige, for der var alt for mange brennmaneter. Det ble bading i Østernvann istedet, der er det kanskje ikter, men ihvertfall ikke noen maneter. Imens har det vært bra fart i sukkerertene og tomatene ute i hagen, og endel bringebær er også plukket og spist, direkte fra buskene.



Horisontal akse er antall dager siden jeg begynte i November i fjor. Vertikal akse er kg eller centimeter, den røde kurven er vekt og den grønne er omkrets i cm. Det har ikke vært de store endringene her, litt nedgang i vekt, og omkretsen rundt maven er den samme -- 104 cm -- men buksa er blitt større likevel, så noen endringer har funnet sted.

Comments

Popular posts from this blog

Det gikk litt varmt for seg

Gratulerer med dagen

Vårtegn