99 dager

Idag er det 99 dager siden jeg begynte med euro-dietten. Jeg så etter om jeg nå kunne lage noenslags kurve over utviklingen, og det var ved utregningen av dagene at jeg fant ut at et slags jubileum står for dören.

Det blir ikke noe kurveblad riktig ennå, jeg vil vente med det til jeg har hatt målingen på mandag og kan vise til 102 dagers nedgang. 

Det går merkbart nedover, en bukse som var for trang, deretter passe, er nå blitt litt vid, og hulletanga har vært i aksjon på beltet igjen -- og dette på tross av noe tvil om hvor bra ingredienser det er i marineringen av de svenske kyllingfiléene. Lignende usikkerhet forholder seg til noen av pakkene med kokt skinke som er å finne i handelen -- det ser ut som man har hatt sukker i disse produktene, i noen tilfeller. 

Det står på pakkene.

Og neste spm. blir da: er dette bra, er det for mye sukker i filéene, eller hvordan blir det. Jeg merket at det var en pause i vektreduksjonen her tidligere i februar, og det var da mistanken om at det var ting som ikke burde være der i noe av maten ble vekket. Biff og kjött er greit-- man ser og lukter om det er noe juks, men vakuumpakket mat er det litt mindre kontroll. Der er man henvist til å studere innholdsfortegnelsen på pakken. Hvor man altså gjör sine ubehagelige oppdagelser.

Enn så lenge blir det å begrense seg til to av disse slags filéer pr. uke, så har man kontrollen. Tross alt, litegrann kullhydrater skal man faktisk ha, selv om det ikke er så mye av dem. Den 60%/30%/10% fordelingen av energi i maten blir til 150g/33g/25g når energitetthet etter vekt taes i beregningen.  Det er altså litt å gå på her.

Comments

Popular posts from this blog

Det gikk litt varmt for seg

Gratulerer med dagen

Vårtegn