Ikke akkurat en grevling

Det skjer ting når man er ute på reise. Denne her er av litt eldre dato, fra forrige gang jeg var ute på tur, i vinter (før bloggen ble påbegynt) men det har ikke blitt gjort ennå, så det er en dagsaktuell sak forsåvidt.

Jeg hørte en rar lyd da jeg kom hjem men tenkte ikke videre over det. Det er noe lett-industri rett over veien her, og derfra kommer det ymse lyder til stadighet så man tenker som så at joda, nå er det noe som foregår der igjen.

Men så kom naboen på døra, og det var ikke noe han ville låne denne gangen. Det er det han pleier å spørre om, og siden jeg får tingene tilbake i ordentlig stand, er det greit nok med utlån. Til gjengjeld holder de litt oversikt over huset når jeg er ute og reiser.

Men denne gangen var det altså noe annet. Naboen lurte på hva som bråkte så fælt.

Jeg hadde jo også forsåvidt hørt det ulte voldsomt, særlig når det var kuldegrader. Men jeg hadde som nevnt vært bortreist tidligere i vinter, så jeg hørte lite til det selv. Da jeg gikk ut bak, siden snøen nå var smeltet så mye at det gikk an å gå ut der, var det klart at det var herfra det kom, og da jeg slo av bryteren og vifta stanset, ble det stilt, og naboen smilte.

En tur ut til stedet der slike vifter selges, viste at en ny en ville koste mellom 1500 og 3000 avhengig av størrelse. Men hvor stor? For å finne ut det er det opp på taket med målestokk, men for å komme opp der trenger jeg noen som kan holde stigen, og ringe 110 om jeg skulle dette ned -- jeg går ikke opp der aleine. Får nok spørre naboen.

Comments

Popular posts from this blog

Det gikk litt varmt for seg

Gratulerer med dagen

Vårtegn