Merkedager

13 mars ble jeg 59-og-et-halvt.

14 mars er Pi-day, siden det blir 3.14 om man skriver det med måneden først.

15 mars er det ett år siden jeg reiste tilbake fra Houston i hui og hast. Og enten hadde jeg allerede fått i meg coronaen eller så fikk jeg den på turen.

19 mars er det ett år siden tørrhosten begynte.  Godt jeg har blitt bedre siden dengang, for så ille som den sjauen der var har jeg aldri før opplevd.  Stadiig hosting, og all den bekymringen for smitte som er rundt omkring med forlangende om munnbind og butikker som er stengt, så er det lite shopping som har funnet sted. Istedetfor å handle litt mat, etterfylle med egg og B&&B og vårløk og frosne bær og sånt annenhver dag er det blitt storhandel ca en gang i uka.

Ellers har det vært litt radio-aktivitet, med nettmøter og QST-sendinger på 2m- eller 70cm-båndene, men nå er det noe rart med antenna her, så den må taes ned og ettersees. 

Det er som alt som står ute det. Værstasjonen har hatt noe rart feil med varmingen av regnmålern også -- der er det 42V vekselstrøm som har påvirket hele resten av elektronikken og svimeslått den. Nå er det koblet fra, og resten virker som det skal. Men det blir å finne ut av når det blir litt mer vår.

Pianoet er omsider stemt! Det var blitt en halvtone lavere på alle de årene det har vært her, så det blir ikke så lenge til neste gang. Ett eller to år, max. er passe sies det.  Så nå trenger man ikke spille C#-dur for at det skal klinge som C-dur lenger.

 

Comments

Popular posts from this blog

Det gikk litt varmt for seg

Gratulerer med dagen

Vårtegn