«Home, home again,

I'd like to be here while I can.» For borte bra og hjemme best, men ikke før er man kommet ned på bakken -- det var et sted jeg leste at det er noe som man mentalt bruker 7 dager på, tre dager før reisen og tre dager etter -- så er det jet-lægg i tillegg som også vil ta noen dager til -- men som sagt ikke før er man kommet frem så er det forlydender om en ny tur igjen. Det er en av våre andre kunder som skal ha oppvartning, de er fornøyde og betaler bra, og nå som det er noe tøys med E-bilen igjen er nok ikke dét sånn en dum ting.

Mens jeg var borte var det en edderkopp som spant sitt nett foran innbruddsalarmsensoren i stua, så den gikk av, og Securitas kom innom for å se hva som skjedde. For å fjerne spindelvevet fant vakten frem støvsugeren, og plugget den i en kontakt som lå beleilig til... men denne var forsynt av en UPS, som ikke likte denslags belastning, og tok sikringen. Så måtte vakten skifte sikringer også -- jeg fant en lang beskrivelse av hele hendelesforløpet. Ellers sto kåken som den skulle.

Her er det ganske godt og varmt ennå; sola skinner innimellom skyene, det er skiftende skydekke og igår kveld kom det enda tre millimeter med regn -- Hittils idag har det vært tørt og jeg har slått gresset. Det hadde vokst seg langt og stort. Ellers er Bluesmobilen bulket i venstre forskjerm, og den er tatt ned til oppretteren idag. Det er forsikringssak så det skal ikke koste Bluesbrødrene noe. Den er ellers litt lei å starte og mister vann, så det er ett og annet som må gjøres med det også. Dessuten er det snakk om en delebil, som skal parteres om ikke så lenge. Det må skje raskere enn det gjorde med stuntbilen fra Sofies Verden, som sto her i fem år...

Det er vær for å prøve badetemperaturen i Østernvannet, nå får man se om det er noe tess oppi der. Ei jeg snakket med mente det hadde blitt kaldere de siste dagene, men det finner man snart ut. Kolsåsbanen er igang til Bekkestua, kan være man tar seg en tur med den fra Bekkestua til byen og ut igjen bare for å se og kjenne hvordan den har blitt. Får håpe jeg finner ut av billettsystemet -- om det er enkeltbillett i automat på plattformen tror jeg det blir den greieste metoden.

Comments

Popular posts from this blog

Det gikk litt varmt for seg

Gratulerer med dagen

Vårtegn